مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-14سياسي

یادداشت| «سوت زنی» در رسانه از کجا


به دلیل حساسیت نوع فعالیت تولیدی رسانه ها در انعکاس مشکلات مردم با نیت حل مسائل آن ها، سوت زنی در رسانه باید به گونه ای باشد تا دربگیری منفی از خود به یادگار نگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم افشاری در یادداشتی نوشت: سوت زنی یا همان گزارشگری فساد توسط یکی از پرکاربردترین کلماتی است این روزها به گوش می رسد؛ اصطلاحی که گستره آن جهانی بوده و مختص به ایران نیست و برگرفته از رفتار پلیس در مواجه به مشاهده تخلف سوت زدن است.

کشیدن پای اکبر طبری به میز محاکمه برای پاسخگویی به اتهامات و عدم تأیید اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون یک وجه مشترکی در مبارزه با فساد داشت و آن هم سوت زنی عوامل داخلی علیه جریان فساد بود.

نوع برخورد دو قوه با مقوله سوت زنی علاوه بر کمک شایان آن در جا افتادن این اقدام بازدارنده در کشور، منجر به ترویج و تقویت فریضه الهی نهی از منکر می شود.

فارغ از دسته بندی های سوت زنی به نظر می رسد در سوت زنی، رسانه ها به عنوان چشمان بیدار جامعه می توانند دایه داری کنند و بر همین اساس بود که خبرگزاری فارس در اقدامی پیش دستانه اقدام به راه اندازی سامانه سوت زنی کرد.

ماهیت سوت زنی افشای مستند و مستدل فساد در هر حوزه ای با نیت اصلاح آن است که این امر در حوزه رسانه و فعالان آن نیز باتوجه به صعوبت دسترسی بسیار مثمر ثمر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| «سوت زنی» در رسانه از کجا

یادداشت| «سوت زنی» در رسانه از کجا